Alla inlägg under september 2014

Av kanochvill - 29 september 2014 21:19

Förkylningen håller ett stadigt grepp om mig fortfarande, har även ont i halsen till å från. Ska egentligen inte klaga, är inte kroniskt sjuk å jag kan göra det jag känner för. Önskar dock att jag kunde bli sjuk ordentligt istället för att gå omkring å vara småsjuk, d tär mer på en.

Har utöver vanliga promenader börjat gå när jag har lunch på jobbet också. Dels för att få vara för mig själv en stund å bara rensa huvudet. I mitt jobb behövs det! Blir lite piggare av det också. 20-25 min brukar d bli, någon km iaf. Bättre än inget!

I dag vandrade jag längs älven, mysigt att strosa omkring bland konstverk.


Sen blev d en kort prommis när min ena dotter hade träning. Så man hinner om man avsätter tid för det. Nu efter en proteinshake så ligger jag i sängen å mår gott..

Av kanochvill - 16 september 2014 12:13

Vanliga pannkakor till de andra, bananpannkakor till mig med lite kvarg smaksatt med nutella.

1 banan
1 ägg
Blandas ihop, steks på svag värme..

Ser godare ut än vad kanske bilden visar.

PW!

Av kanochvill - 15 september 2014 19:35

Kan man inte träna av olika slag så kan man iaf försöka få in promenader. När min dotter har simskola så försöker jag alltid ta mig i väg.. 30 min brukar d bli. Så d där att man inte har tid är trams, man måste ta sig tid.

Jag är fortfarande förkyld å sjukdomarna avlöser varandra hemmavid. Men promenader i en skön takt fungerar alltid. Har trots en vab-dag i dag lyckats gå runt 11000 steg..

Av kanochvill - 9 september 2014 22:08

Den här förkylningen jag ådrog mig för nån vecka sen verkar bara ta omtag. Sjukt sjukt less är förnamnet. Vardagsmotionen får jag iaf, cyklar till å från jobbet å går promenader. Men jag vill träna - på riktigt!

Fryser som en gnu å halsen värker, men sånt är väl livet då man har 100000 miljoner av baciller å virus på jobbet.

Till er andra: Kämpa på!

Av kanochvill - 3 september 2014 20:36

Under perioden jag har varit sjuk, haft ont så har matvanorna varit sisådär.. Blivit en del för mkt av det goda helt enkelt. Har ändå försökt hålla mig till bra och nyttiga alternativ men på kvällarna kommer suget.. mackor, godis, chips. U name it å d hamnar i min mage.

Den här veckan har jag börjat tänka till. Försöker åtminstonde. D är svårt när man hamnat i en ond cirkel. Bryta är det svåraste.

I morrn ska jag testa nåt jag aldrig ätit tidigare, nämligen chiapudding. Hittade ett recept hos https://vegmat.se/recept/chiapudding/

Nu ska jag njuta av denna. Trevlig kväll!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards