Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Lunchpromenader..

Av kanochvill - 29 september 2014 21:19

Förkylningen håller ett stadigt grepp om mig fortfarande, har även ont i halsen till å från. Ska egentligen inte klaga, är inte kroniskt sjuk å jag kan göra det jag känner för. Önskar dock att jag kunde bli sjuk ordentligt istället för att gå omkring å vara småsjuk, d tär mer på en.

Har utöver vanliga promenader börjat gå när jag har lunch på jobbet också. Dels för att få vara för mig själv en stund å bara rensa huvudet. I mitt jobb behövs det! Blir lite piggare av det också. 20-25 min brukar d bli, någon km iaf. Bättre än inget!

I dag vandrade jag längs älven, mysigt att strosa omkring bland konstverk.


Sen blev d en kort prommis när min ena dotter hade träning. Så man hinner om man avsätter tid för det. Nu efter en proteinshake så ligger jag i sängen å mår gott..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kanochvill - 5 januari 2015 19:13


I skogen, i Jämtland.. där finns lugnet. Där kan jag samla på mig energi och bara vara. I dag åkte flickorna skidor där jag spårat upp. Men jag kunde inte vara sämre. Åkte till skidstadion å drog ett varv. Noll skidkondis å blodsmak i munnen, men ...

Av kanochvill - 21 december 2014 16:28


Min andra löptur blev i Motala å längs Varamon. Orkade iaf 3 km å gick 1. Känns skönt att ha kommit igång igen, utan att pressa mig själv allt för mkt. Vill inte hamna i ett halvårssjuksvacka igen. I morrn blir d en prommis å på tis tänkte jag mi...

Av kanochvill - 14 december 2014 20:00

Efter en höst med massa förkylningar å diverse tog jag mig ikväll ut på en nästan 2 km lång löptur i sakta tempo. Satan så jobbigt d var. Flåset ska vi inte ens snacka om. Men jag tog mig runt å det var målet! Kanske är jag på G nu!? Hoppet är som sa...

Av kanochvill - 16 november 2014 21:10


Har varit i en grym svacka, ingenting har känts roligt allt har bara känts jobbigt. Har gått med tunga steg hela veckan, tiden har stått stilla å allt i slow-motion. Men igår väcktes den sovande björnen inom mig. Julgardiner hängdes upp, storstäda...

Av kanochvill - 9 november 2014 22:23


.. å komma igen!? Njaa.. vill helst bara gräva ner mig nu. Fattar inte varför jag inte blir frisk. Åt en 10 dagars antibiotikakur, blev halvbra. Var fortfarande lite täppt i näsan. Gick typ en dag å sen började halsont from hell, har fortfarande inte...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards